Arhivele Blog-ului

Backup automat SQL Server 2005 Express Edition

SQL Server 2005 Express Edition este versiunea gratuită pentru SQL Server 2005 uşor se obţinut şi de instalat însă lipsită de facilităţi importante în administrarea unei baze de date. Una dintre acestea este backup-ul automat, operaţiune ce nu poate fi planificată din SSMSE datorită absenţei SQL Server Agent (serviciu Windows care execută sarcini administrative planificate numite job-uri) şi Maintenance Plan Wizard (creează job-uri SQL Server Agent).

Totuşi, din Microsoft SQL Server Management Studio Express (SSMSE) se poate salva sub formă de script un backup al bazei de date şi apoi rula periodic din Task Scheduler folosind utilitarul sqlcmd.

O variantă mai simplă este folosirea SQLBackupAndFTP, a cărui versiune gratuită permite backup-ul a maxim două baze de date, arhivarea, salvarea locală sau în reţea şi trimiterea pe un server FTP a fişierului de backup arhivat. Versiunea standard nu are restricţii asupra numărului bazelor de date, iar cea profesională foloseşte în plus algoritmi de criptare pentru arhivare şi FTPS.

Trebuie avut în vedere că din interfaţa SQLBackupAndFTP se pot crea doar full backup-uri. Pentru un scenariu cu un full backup urmat de câteva backup-uri diferenţiale se procedează în felul următor:

  1. Se creează un job în utilitar cu setările dorite şi se salvează fără a se planifica din interfaţă;
  2. Se adaugă un job în Task Scheduler sub forma
    "C:\Program Files\SQLBackupAndFTP\SQLBackupAndFTP.exe" -r "C:\nume-job.jobx" pentru full backup;
  3. Se adaugă un job în Task Scheduler sub forma
    "C:\Program Files\SQLBackupAndFTP\SQLBackupAndFTP.exe" -r "C:\nume-job.jobx" -diff pentru backup-urile diferenţiale.
Postat în SQL Server

Înlocuire bec iluminare consolă Logan

S-a ars becul responsabil cu iluminatul consolei la Logan. La început am crezut că e un contact imperfect, pentru că lumina răspundea la lovituri în consolă până când iluminatul a apus definitiv. După un timp în care am învăţat să pornesc ventilaţia si să o direcţionez fără să mă uit, am hotărât că becul trebuie înlocuit. Pe forumuri am găsit că este vorba de un bec cu soclu model T5, care se poate înlocui chiar şi fără demontarea consolei.

Aşa că împreună cu un amic am pornit procedura. Am început eu, însă în afară de nişte profile din plastic si cabluri n-am reuşit să detectez becul pe pipăite. Între timp a sunat şi telefonul pentru obişnuitele urări de Paşte. Când am revenit, amicul m-a anunţat că a ajuns până la CD însă n-a dat de niciun bec. Am mai încercat o dată (mai mult să vad dacă ajung şi eu la CD) tot fără succes (da, am atins CD-ul) apoi am trecut la demontarea consolei.

Consola este prinsă cu 6 cleme, câte două sus, jos şi la mijloc, cele din capete fiind poziţionate la colţuri pe axa verticală. Cu o şurubelniţă subţire clemele se desfac uşor. Urmează masca din spatele comutatoarelor, care trebuie desprinsă doar în partea superioară pentru a observa poziţionarea becului. Întâi trebuie demontate comutatoarele, prin tragere sau cu ajutorul unor şurubelniţe, apoi desprinsă masca. Becul cu pricina se afla sub comutatorul central, iar metoda cea mai simplă de scoatere este tot prin spatele consolei. După ce am scos becul ne-am dat seama că o puteam face fără să demotăm nimic, însă aşa a fost mai uşor să-l montăm pe cel nou.

După o testare a becului încununată cu succes, am montat totul înapoi apoi am verificat iar accesul prin spatele consolei. Cel mai uşor se ajunge stând pe scaunul şoferului, soclul becului fiind situat după un profil rotund al comutatorului din dreapta. Mai multe se pot afla dacă se demontează consola.

Postat în Auto

Despre ERP (II)

Prin definiţie, un sistem de tip ERP este o soluţie software complexă ale cărei elemente sunt integrate într-o platformă comună, pentru gestionare resurselor companiei. Sistemele de gestiune a afacerilor au evoluat de-a lungul timpului, începând cu simple programe de planificare a materialelor şi apoi a producţiei, fiind concentrate în special pe gestionarea proceselor de producţie şi a activităţilor financiar contabile.

Sistemele ERP actuale realizează integrarea tuturor funcţiilor de conducere ale unei companii, plecând de la planificare, asigurarea stocului de materii prime şi materiale, definirea tehnologiilor, coordonarea proceselor de producţie şi, nu în ultimul rând, la realizarea gestiunii financiar contabile, a resurselor umane, a stocurilor de produse finite şi terminând cu dezvoltarea şi menţinerea relaţiilor cu clienţii şi partenerii de afaceri. Un astfel de sistem ERP permite factorilor de decizie realizarea unor analize complete asupra realizării planului de afaceri.

Prin opţiunile de simulare a activităţilor şi prin caracterul flexibil şi dinamic al aplicaţiilor se pot realiza planuri de previziune, evaluări şi predefiniri ale tendinţelor de evoluţie ale industriei din care face parte compania, analize calitative, integrarea cu noile tehnologii e-business şi comunicare online.

Beneficiile unui sistem ERP

  • Informaţii online/în timp real pentru toate ariile funcţionale ale unei organizaţii;
  • Standardizarea datelor şi acurateţe la nivel de intreprindere;
  • Aplicaţiile includ cele mai bune practici din industria respectivă;
  • Eficienţa pe care o înregistrează compania;
  • Analizele şi rapoartele ce pot fi folosite la planificări pe termen lung.

Avantajele furnizate de un sistem ERP

  • Informaţia este introdusă în sistem o singură dată;
  • Obligă la folosirea celor mai bune practici din industrie;
  • Permite personalizări;
  • Furnizează funcţionalităţi pentru interacţiunea cu alte module;
  • Furnizează instrumente de raportare managerială diversificate.
Postat în Contabilitate